21.11.08

...

Dünyada aslında iki ırk vardır. Dolandırılanlar ve tecavüz edilenler. Beyazlar dolandırılır. Onun dışındaki renklerinse ırzına geçilir, aynı beyazlar tarafından. Küçük boyutlu dolandırıcılıklar, ülkenin kadınlarından yeraltı ve yerüstü zenginliklerine kadar her şeyine sahip beyazların göz yummak zorunda kaldıkları durumdur. Sosyal patlamayı engelleyici bir görevi vardır. Beyaz adamın, tecavüz edilenler için uydurduğu başka bir katlanma yoludur. Geri kalmaya mahkûm ülkenin insanı, beyazdan çarptığı parayla yetinir. Sokakta uyumasının, kız kardeşini satmasının, kentin beyaz semtlerine adım atamasının bedelidir bu. Uygarlığa köle olmanın maaşıdır.Kuzey Avrupa politikacılarının övdüğü sosyal adalettir. Ve dolayısıyla turizmi, üçüncü dünya ülkelerine bırakmıştır medeniyet. Irzına geçtiği halklara karşılığını verebilmek için. Böylece rahat uyurlar geceleri. Vicdanları zencilerden, Kızılderililerden, Uzakdoğululardan, Araplardan korunur böylece… Bu ufak kazıklamalar zırhtır, yüzyılın imparatorlarının vicdanlarına
HAKAN GÜNDAY-KİNYAS VE KAYRA

4 yorum:

  1. ’’yedim, çok içtim. Hâlâ içiyorum, içki ayırmadım. Alkolü kendime yakıştırdım. Her türlü uyuşturucudan tattım. Bağımlılık­tan nefret ettim. Gitmemi, terk etmemi engeller diye. Ne bir mad­deye, ne de bir insana bağlandım. Sırf bunu kendime kanıtlamak için eroin kullandım, âşık oldum, ikisini de arkama bakmadan bırakıp gittim. Geçmişe tükürüp geleceği çiğnedim.’’

    YanıtlaSil
  2. "irrasyonel sayılar varken bir sayıdan sonra diğer bir tam sayı nasıl gelebilir?
    eğer 1 den sonra virgül konursa ve bunun da kıçına sonsuz
    sayı konabiliyorsa 2 nasıl gelir?
    işte! soru bu! yanıtsız bir soru bu..
    işte matematiğin hatası! hepsi tama yaklaşır ama varamaz..demekki 1,99999...9’u bize 2 diye yutturmaya çalışan bir dünyanın çocuklarıyız.ve dünyada aslında tam gibi görünürken bir irrasyonel harikası..işte bunun için hayat yoktur"

    YanıtlaSil
  3. " ne ölüm,ne de hayat! hiçbiri kovalamıyor beni rüyalarımda.hiçbirinin eli bana değimiyor.çünkü ellerim ceplerimde hiç olmadıkları kadar.varlığıma nedensizlikten delirdim ben.hiçbir nedeni kendime yakıştıramadığımdan.hepsini giydim.hiçbiri olmadı.hepsi dar geldi.inansaydım herhangi birine uğruna gerekirse dünyayı kan gölüne çevirirdim.okyanuslar kırmızı olurdu.pıhtılaşmış kanlardan siyah dağlar yükselirdi.ama inanamadım.bir türlü inanamadım... bütün hayat bir ilüzyon.benim gibi,KayRagibi..."

    YanıtlaSil
  4. " ölüm mutlu bir son olamazdı.kimse için.ama yine de insanlar,kendilerini kandırmak için hayatlarını dönemlere bölüyorlar ve ancak o dönemlere mutlu sonlar uydurabiliyorlardı.oysa hayat,her bölümünde ayrı bir hikayenin döndüğü neşeli bir dizi değil,sonunda herkesin öldüğü ve katilin bulunamadığı sıkıcı bir filmdi..."

    YanıtlaSil